Handels- og leveringsbetingelser hos Guldsmed HARTMANN
Denne hjemmeside www.Hartmann-Skive.dk udbydes af Henrik og Ulla Hartmann Smedemark, Adelgade 14, Hartmann, CVR-nr.33170297
Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved brug af hjemmesiden, kontakt venligst Henrik Hartmann:
Email: post@hartmann-skive.dk
Telefon: [97520432] Mandag – Fredag 9.00 – 17.30, Lørdag 9.00 – 14.00
Almindelig post: Guldsmed Hartmann, Adelgade 14, 7800 Skive
Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.
Vigtig meddelelse
LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA www.hartmann-skive.dk
Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Henrik Hartmann.
Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".
Returret og Returseddel
Hvis du ønsker at returnere dit køb, lave en ombytning eller reklamation, bedes du udfylde denne Returseddel
Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark. Vi leverer ikke til postbokse.
Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri eller afgivet i forbindelse med anden strafbar handling - anden ulovlig aktivitet
- Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, en betalingsfejl eller lign.
- Vi har grund til at tro, du er under 18 år gammel
Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden eller via telefon til vores kundeservice.
Vi behandler ikke bestillinger fremsat i emails, og breve.
På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.
Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".
Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.
Du modtager en ordrebekræftelse i en email.
Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.
Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.
Adgang til aftalen
Du modtager via email en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse Betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din bestilling og se historik".
Betaling
Vi accepterer følgende betalingsmidler
- Dankort
- MasterCard
- Visa
Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger
Betalingsprocedure
Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.
Beløbet trækkes derfor først fra dit betalingskort når ordren er afsendt fra vores lager.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Pris og levering
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.
Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.
Valuta
Priserne på Hjemmesiden vises i danske kroner.
Levering
Vi sender kun til adresser i Danmark.
Leveringsbetingelser
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser - ikke til postbokse.
Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Vi sender fragtfrit med post Nord.
Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.
Vores fragtmand vil foretage mindst to leveringsforsøg. Ved hvert leveringsforsøg vil fragtmanden efterlade en kvittering, som informerer dig om detaljerne for næste leveringsforsøg og eventuel mulighed for selvafhentning. Fragtmanden vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os, som ikke-leveret. Bemærk venligst at vores fragtmand også kan levere varen til din nabo, hvis du har samtykket til det og hvis omstændighederne tillader det.
Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".
Leveringstid 1-5 dage
Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.
Følg din bestilling og se historik
Opretter du en brugerkonto på hjemmesiden, kan du følge din bestilling ved at besøge "Min konto" - "Mine ordrer". Samme sted kan du også se dine tidligere bestillinger.
Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig informationer om status for din bestilling.
Fortrydelsesret (gælder kun forbrugere)
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os indenfor 14 dage (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring via e-mail. Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.
Du skal returnere varerne eller aflevere dem til personalet i butikken senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Guldsmed Hartmann
Att. Reklamation
Adelgade 14
7800 Skive
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi anerkender brugen af ord som "Fri-" og "gratis-levering" som værende en betegnelse for økonomiske midler, ikke at forbinde eller forvirre med evt. personlig data.
Dvs. ved gratis levering, vil kravet om personlig data - så som: navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, stadig være nødvendige midler, for at fuldføre levering af købet.
Personoplysningerne registreres hos Guldsmed Hartmann og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du er den dataansvarlige hos Guldsmed Hartmann.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Post@hartmann-skive.dk
Andre forhold
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.
Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.
Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.
Ugyldighed
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Henrik Hartmann på tlf. 97 52 04 32 eller mail til post@hartmann-skive.dk
En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr "
Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.06.2022
(OBS: Vi har indsat et afsnit om persondatapolitik. Dette afsnit indeholder alene minimumskravene til jeres oplysningspligt i forbindelse med køb. Vær opmærksomme på, at I også har en oplysningspligt for jeres behandling af persondata, der ligger ud over, hvad der er nødvendig for selve købet. Læs mere i informationsbrevet.)